Jos van Tilburg, oprichter van G-Star, is vandaag tijdens de Textilia Mode Experience verkozen tot meest invloedrijke, innovatieve en inspirerende modeprofessional en staat bovenaan de lijst van Textilia’s Fashion Powerlist Top 100. Remco de Nijs van G-Star nam de prijs in ontvangst.

G-Star oprichter Jos van Tilburg heeft volgens de jury een merk neergezet dat al jaren een voorbeeldfunctie vervult voor de Nederlandse modebranche en met name de jeansmarkt. Jos van Tilburg heeft met zijn merk G-Star Nederland wereldwijd op de kaart gezet als belangrijkste jeansland. In ons land worden de trends bepaald.

De bescheiden Van Tilburg is een grote inspirator voor zijn inmiddels tienduizenden medewerkers. Zijn merk wordt verkocht in ruim 70 landen bij meer dan 6500 verkooppunten. De shows en de marketing van G-Star zijn altijd opvallend, de collecties kloppen steevast en het imago van G-Star lijkt alleen maar sterker te worden. Een nummer 1-positie is dus zeer verdiend!

Top 3

De nummers 2 en 3 zijn respectievelijk een van ’s werelds bekendste trendforecasters Lidewij Edelkoort en ontwerper van dé Maxima-jurk Jan Taminiau. Ook zij hebben volgens de jury een toonaangevende functie binnen de Nederlandse modebranche.

BEKIJK HIER DE GEHELE TOP 100

Bron: Textilia 4 november 2013