“Een middagje shoppen kan heel ontspannend werken, maar hoe vind je in een vreemde stad die kleine fijne adresjes?

Marian Heezen, eigenaresse van modeboetiek Collona in Wilp, ziet met lede ogen aan hoe de smaakmakers van stadscentra, de kleine modewinkels. het moeilijk hebben door concurrentie van internet en grote ketens. “De goeroes in modeland denken dat winkels als die van mij geen bestaansrecht meer hebben. Mijn kleine winkel is niet efficiĆ«nt genoeg en ik ga de strijd met internet en grote ketens verliezen. Eigenlijk ontstond het idee voor de app uit irritatie over wat de goeroes zeggen”.

Volgens Heezen lijkt winkelen bij een modeketen meer op boodschappen doen, terwijl het in boetiekjes om persoonlijke aandacht gaat. Ze heeft inmiddels 600 winkels voor haar app Leuke Boetiekjes verzameld, al was het maar om de goeroes hun ongelijk te bewijzen.

De app, die het gemak van online zoeken combineert met de sfeer van het slenteren door de kleinere winkelstraten, moet de shopper helpen bij het vinden van de “pareltjes” in de stad.

 

Bron: de Telegraaf, woensdag 15 januari 2014